Selasa, 26 Agustus 2014

utan också

När det gäller PR, de drivande filosofin som ligger bakom även de mest minuten aspekten av en kampanj är att uppfattning motsvarar verkligheten. Detta är lika sant som någonsin i Interactive ålder, eftersom alla med tillgång till Internet har möjlighet att uttrycka sin åsikt på World Wide Web. Internet-användare har nu möjlighet att framföra sina åsikter för offentlig konsumtion på bloggar samt webbplatser. Tack vare tillkomsten av sökmotorer, kan websurfers tillgång till alla perspektiv för online debatten (vare sig det positiva, negativa eller likgiltiga) varierar i ämnet från iPods till fastigheter.

Google har i grunden förändrat reklam på internet också. Det som skiljer sökning från andra online marknadsföringsstrategier är att sökandet ger varje enskild användare med specifik information baserat på deras första förfrågan. Ofta kommer denna information från dunkla hörn av Internet, vilket ger styrka till röster som kan ha gått ohörda.

Denna demokratiska medier revolutionen innebär nya utmaningar för offentlig relations- konsten tillägnad kommunicera ett företags budskap till sin publik. Inte längre är PR avser de relativt glesa vikar effektiv tv, radio och print - nu, tack vare Internet, har PR att faktiskt brottas med ... gulp ... allmänheten!

Så det är logiskt att PR-insatser måste nu omfattar den växande världen av sök och, för att överleva på marknaden, ditt företag behöver PR fördelar som kommer som följd. Sökmotoroptimering bör användas av PR-proffs att garantera de normer för sin klient image. En omfattande PR-strategi måste innehålla sökning som ett sätt att bygga eller underhålla en klient image.

Överlevnaden för konventionella PR blir då en fråga om den senaste teknologin. När du väljer ett PR företag att hjälpa ditt företag att upprätthålla en bild, är det inte längre en fråga om vem som har den längsta meritlista, men som har den längsta räckvidden. Om din PR företag inte har en sökning egen division vid sina fingertoppar, förvänta dig inte dina kampanjer att sträcka sig bortom den traditionella papper och tryck. I den meningen var det en naturlig förlängning av ICMediaDirect.com att tillkännage sin PR division efter framgångarna för sin sökning och Forskningsavdelningar. Att finna att mycket av det arbete som utförs för SEO och SEM var redan nära anknutna till den nya Search-influerad PR, är lanseringen av ett PR-division i ett företag länge bekant med detaljerna i denna bransch ingen överraskning.

Hur förhåller de sig?

Låt oss ta en imaginär angrepp på Sunshine Widgets. En missnöjd enhet kan helt enkelt börja "blogga" mot den. De kunde harpa på en enda olycklig incident, eller platta ut ljuga om Sunshine Widgets, och dess företags ineptness. Det skulle inte ta mycket.

Kanske Sunshine Widgets kör TV och tryckta annonser. Dessa insatser skulle underskridas av någon kille med en blogg som kör en desinformationskampanj. Oskäliga anklagelser eller avgifter verkar varje gång någon söker på "Sunshine Widgets". Inget företag, stora som små, ​​verkliga eller inbillade, har råd med dålig press som dyker upp med varje användare sökning. Vid denna punkt, blir behovet av en omfattande PR strategi klar.

Sunshine Widgets skulle genom ett förfarande som vanligen kallas sökmotoroptimering (SEO), vara proaktiv i att hävda sin företags röst, vilket åter hävda sin sterling varumärkesimage. Mångfalden av interaktiva kanaler för att engagera sig i gör Sunshine Widgets större förmåga att definiera sin önskat meddelande. Här är de sätt på vilka den skulle gynnas av en sökning orienterad PR kampanj inför dessa slumpmässiga blogg attacker:

Blogg sökmotorer, som Technorati.com och Delicious.com, växer snabbt i användning och popularitet. Detta tyder på att online-användare, när vi letar efter "vad den verkliga historien är", är nyfikna inte bara som att "vad folk tycker", utan också "när de tycker det." Till exempel fanns det mycket mer "Sopranos" sökningar dagen innan säsongen premier än det fanns sex månader före - och blogg sökningar ger dig det senaste om vad bloggare skriver just nu, i motsats till sökmotorer som inte kan ta informationen bokföringsdatum beaktas. Därför genom sökmotoroptimering, någon att söka på internet efter "Sunshine Widgets" skulle vara tillbaka information som inte endast vilken med avseende på innehåll, men aktuell också.

Sunshine Widgets kunde ge ut pressmeddelanden för att meddela bolaget företag, strategier för framtiden, liksom tidigare framgångar. Pressmeddelanden är de mest använda kommunikationsmedel anställd av ett företag och är en del i att forma allmänhetens uppfattning om ditt varumärke. Genom att distribuera pressmeddelanden på nätet, har ett företag möjlighet att kommunicera sina omedelbara budskap till miljontals konsumenter direkt.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar