Selasa, 26 Agustus 2014

förekomsten av barn

Multinationella företags jättar, framgångsrika entreprenörsföretag och alla andra stora konglomerat har en sak gemensamt. Nej, det är inte pengar, men detta är något som de alla verkar ha överflöd av. Det är något som du hittar om du spårar rötterna till verksamheten tillbaka till dess ursprung. Det hela började med en person som vet hur man säljer honom / henne själv.

Vem som helst kan sälja en produkt. Det är väldigt enkelt. Vad du får är vad du ser. Den presumtive köparen kan titta på det, röra vid den, jämför med andra liknande produkter, och köpa det, om han / hon så önskar. Säljaren talar helt enkelt om den till kunden. En tjänst fungerar på samma sätt. Säljaren gör en presentation, säger proffsen av tjänsten, vad det kan göra för konsumenten, och gör försäljningen.

Försälja själv är emellertid lite mer delaktiga. Det finns inte två människor är identiska i varje aspekt, så ingen vet riktigt vad de ska förvänta sig av dem. Du kan inte sälja med utseendet. Samtidigt går det inte att sälja dig själv genom erfarenhet heller. Åh, kommer att få dig en bit, men det kommer inte att kroka fisken. Man skulle kunna sträcka sanningen lite om sina erfarenheter, och köparen vet att. hur ska man sälja honom / henne med framgång? Det finns flera olika metoder när de används samtidigt kommer att ge mycket positiva resultat.

1) Första intryck: First impressions roll. Egentligen är detta den viktigaste delen av hela processen att skapa en positiv relation. Oavsett om mötet är via e-post, online-messenger, eller personligen, kommer att första två minuter av din konfrontation vara den mest till hjälp eller skadligt. Gör som första kontakt arbete! Kyssa inte upp, vara professionell, och vara artig. Agera intresserade av denna person när det gäller vilket ämne de är mest fascinerad. Gör det om dem, inte du. Människor vill vara imponerande. Om du agerar imponerad, men inte barnsligt, de kommer att reagera positivt.

2) Din klient har Prioritet: Du kan ha två tusen kunder och du kan bara ha fem eller sex. Oavsett, oavsett individ du har att göra med vid en given tidpunkt behöver känna att de är din viktigaste kund.

3) etthundratio Procent: Naturligtvis, det finns ingen sådan koncept. Du kan bara ge hundra procent, eftersom det är allt som finns. Men du kan ge hundra procent av vad den enskilde betalar för och sedan ge tio procent gratis. Om du är, till exempel, erbjuder att skicka tio webbplatser för att en sökmotor för en kund för en avgift, så gör det. Skicka sedan en extra gratis, bara för att du bryr dig. Detta leder oss till nästa ämne.

4) VÅRD! Om du är i ett företag där du är bara intresserad av att tjäna pengar och har ingen hänsyn till kvaliteten på ditt arbete eller välfärd kunden, ditt företag oundvikligen dömd för underlåtenhet. Du måste ha din klient att växa, för att utmärka sig i sin egen verksamhet, för er att växa. Kom ihåg att word of mouth är en av de bästa och mest skadliga, former av marknadsföring. Om du får ett rykte om dålig kvalitet arbete, igen du är på väg mot ett misslyckande.

5) Tillgänglighet: Försök att vara tillgängliga för kunden åtminstone minst 8 timmar per dag, och även på kvällarna om möjligt. Folk vill veta att de kan nå dig på ett ögonblick meddelande utan att ha en lång väntetid. Väntar gör människor irriterade och stressade. Detta, i sin tur, lägger mycket stress på en professionell relation.

6) Var Personal: Du kommer att få mer verksamhet ur vänner än du kommer från affärs. Botemedlet för denna fråga är att göra verksamheten associerar dina vänner. Var inte överväldigande påträngande och fråga alla möjliga frågor din första kontakt. Men om intresse nämner en aspekt av hans liv, som hans favorit mat, dryck, förekomsten av barn, etc, gör en mental anteckning. Låt oss ta barn till exempel. Låt säga att din associera nämner att han måste gå tidigt för att ta sin dotter till läkaren för en hosta. Ta del av detta och nästa gång du pratar med dem, fråga om döttrar hälsa. Är hon okej? Sedan förknippar ditt liv med deras. Något i stil med, "Hon kommer att bli bra? Det är bra. Jag vet vad du går igenom. Min dotter kom precis över en mage virus. "Du lär känna dem och de lär känna dig. Så småningom, är en relation bildas och dina affärsnytta.

7) Ta Notes: Ingenting kommer att sälja dig bättre än den plötsliga insikten att du har märkt dina medarbetare "liv. Om du upptäcker att din partner har en födelsedag kommer upp, skicka ett kort och en liten present, som en chokladask, en vacker penna, etc. Om deras barn har ett skäl eller ett spel inom en snar framtid, skicka ett "lycka till" kort. Inte gå för långt och visa upp i spelet; bara låta dem veta att du bryr dig tillräckligt för att skicka ett kort. Om det är speciellt nog för din klient att nämna, så borde det vara speciell för dig. Håll dig uppdaterad med födelsedagar, favorit blommor, favorit drycker, TV-program, och allt annat som din partner är intresserad av.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar